Společnost Siemens v porovnání s obdobnými projekty zkrátila dobu od instalace po výrobu prvního vozidla na polovinu. Díky efektivnímu řízení projektu bylo možné linku postavit souběžně s ostatními aktivitami závodu a za provozu výroby sportovních automobilů. Celý proces finální montáže byl realizován na základě inženýrské platformy Siemens TIA Portal (Totally Integrated Automation Portal). Tento proces je plně automatizován řídicími systémy Simatic a vybaven pohony společnosti Siemens.
Pro dosažení maximální flexibility, výrobce sportovních vozů zvolil tzv. „Flexi-Line“ - automaticky řízená vozidla (AGV) vybavená technologiemi Siemens, která převážejí karoserie automobilů z jednoho výrobního pracoviště na druhé. Provozní cykly je tak možné přizpůsobit aktuálním potřebám – např. zastavit AGV pro výkon automatizovaného úkonu a poté jej rozjet na další pracoviště.
Řešení dopravníků od společnosti Siemens propojuje jednotlivá pracoviště a zajišťují přepravu karoserií. Součástí řešení je kromě automaticky řízených vozidel i dopravník dveří a EMS (z angl. Electric monorail system) s robustními naklápěcími rameny, jež výrazně zlepšují ergonomii pracoviště – karoserie se mohou otáčet o 110 stupňů v obou směrech a zaměstnanci tak mají bezproblémový přístup k vozidlu ze všech stran.Vzhledem k několika stavebním omezením byla výrobní linka finální montáže postavena vertikálně v několika úrovních.
Sportovní automogily Porsche Taycan se vyrábějí v Německu, v mateřském závodě Stuttgart – Zuffenhausen.
Jaroslav Blažek
Doplňující odkazy k článku:
Siemens, s.r.o.,Communications
Připojte se k nám na Facebooku zde.
Sledujte naše novinky na Twitteru tady.