Servis Siemens IA&DT v ČR prakticky

  • pátek, 10 únor 2012 02:00

blaja.gif Servis Siemens IA&DT v ČR prakticky.

Ač nechtě, vždy je totiž lépe když zařízení funguje, vyzkoušel jsem Siemens servis v praxi. Někteří provozovatelé a výrobci o této službě ani moc neví, což je ovšem jejich obrovská škoda.

Chronologicky se pokusím poskládat data tak, jak šly po sobě, od zjištění vadného dílu, až po montáž nového. Berte to jako pomůcku a informaci, neboť vše se to zdá být druhořadé, dokud nestojíte před strojem s vadným dílem, výroba čeká co teď a každodenní zpoždění stojí velké peníze.


Vše se odehrálo v týdnu před vánoci, kdy došlo při uvádění do provozu nového zařízení k závadě MP dotykového panelu Siemens. Ten po několikerém zapnutí na nás ukazoval bílou obrazovku, nenaběhl totiž jeho systém. Hodinky ukazovaly něco po deváté hodině ranní.

Servis Siemens IA&DT  


Jednalo se o nové zařízení, takže výrobce okamžitě kontaktoval Siemens servis Mladá Boleslav, vlastně Bradlec. Ochotná paní velmi rychle zjistila, že nový panel je skladem někde v Německu a požádala o zaslání podkladů, dodacího listu atd, neboť se jednalo v podstatě o reklamaci. Čas přibližně deset hodin.

Podotýkám, že úplně stejný postup funguje v případě nákupu nového náhradního dílu, pokud původní je již mimo garanci.

 


Chvíli trvalo než se daly požadované dokumenty dohromady a odeslaly e-mailem do servisního střediska, ale ve dvanáct hodin již vše bylo v servisu v Mladé Boleslavi.

Nyní zbývalo jen čekat, nový díl by měl letecky dorazit další den do ČR a pak je to již na přepravní službě.

 


Následující den okolo poledne dorazil pracovník jedné z dopravních služeb a předal originál zabalenou krabici s novým MP panelem. Zbývalo jen namontovat, zapnout a vše fungovalo, jak mělo. To všechno za přibližně 24 hodin!

Pro úplnost je ještě nutné dodat, že pokud potřebujete, Siemens dodá nový díl pomocí kurýra, který Vám jej doveze i během několika hodin. Příplatek za tuto dopravu není ani tak velký v porovnání s cenou prostoje na exponovaných zařízeních. 

 

 


Protože se jednalo o reklamaci, původní díl byl následující den zabalen a odeslán zpět do servisního střediska.

Reklamační řízení funguje tak, že vadný díl je zaslán do autorizovaného střediska, které posoudí zda se jedná o závadu. V případě že je reklamace uznána, odběratel nic nehradí.

Za zhruba 6 týdnů (byly v tom vánoce) přišel e-mail od servisního střediska, že reklamace byla autorizovaným střediskem uznána.

Servis Siemens IA&DT  


Servisní středisko Siemens IA&DT v ČR sídlí na uvedené adrese a funguje non-stop 24 hodin denně.

Servis Siemens IA&DT  


Závěr: 

Proč vůbec tento článek z praxe? Setkal jsem se i s opačným systémem, zákazník chce něco ušetřit a koupí náhradní díl u levného dodavatele. Než požadovaný díl přijde, trvá to i několik týdnů a občas se stane, že i ten ještě není v pořádku. Ovšem na druhé straně je spousta prodejců, kteří drží běžné originální díly i u nás skladem, pro rychlou dostupnost svých zákazníků.

Jaroslav Blažek


 

Doplňující odkazy k článku: 

Servis Siemens IA&DT pro Českou republiku: http://www.siemens.cz/iadtservis

Blaja automation portal
Pro psaní komentářů se přihlašte

Kontakt

email : blaja @blaja.cz
email reklama: info @blaja.cz
email adresy bez mezery 
před zavináčem

Jaroslav Blažek
Štěpánská 1888
755 01 Vsetín
+420 608 180 209