Chronologicky se pokusím poskládat data tak, jak šly po sobě, od zjištění vadného dílu, až po montáž nového. Berte to jako pomůcku a informaci, neboť vše se to zdá být druhořadé, dokud nestojíte před strojem s vadným dílem, výroba čeká co teď a každodenní zpoždění stojí velké peníze.
Vše se odehrálo v týdnu před vánoci, kdy došlo při uvádění do provozu nového zařízení k závadě MP dotykového panelu Siemens. Ten po několikerém zapnutí na nás ukazoval bílou obrazovku, nenaběhl totiž jeho systém. Hodinky ukazovaly něco po deváté hodině ranní. |
Jednalo se o nové zařízení, takže výrobce okamžitě kontaktoval Siemens servis Mladá Boleslav, vlastně Bradlec. Ochotná paní velmi rychle zjistila, že nový panel je skladem někde v Německu a požádala o zaslání podkladů, dodacího listu atd, neboť se jednalo v podstatě o reklamaci. Čas přibližně deset hodin. Podotýkám, že úplně stejný postup funguje v případě nákupu nového náhradního dílu, pokud původní je již mimo garanci. |
|
Chvíli trvalo než se daly požadované dokumenty dohromady a odeslaly e-mailem do servisního střediska, ale ve dvanáct hodin již vše bylo v servisu v Mladé Boleslavi. Nyní zbývalo jen čekat, nový díl by měl letecky dorazit další den do ČR a pak je to již na přepravní službě. |
|
Následující den okolo poledne dorazil pracovník jedné z dopravních služeb a předal originál zabalenou krabici s novým MP panelem. Zbývalo jen namontovat, zapnout a vše fungovalo, jak mělo. To všechno za přibližně 24 hodin! Pro úplnost je ještě nutné dodat, že pokud potřebujete, Siemens dodá nový díl pomocí kurýra, který Vám jej doveze i během několika hodin. Příplatek za tuto dopravu není ani tak velký v porovnání s cenou prostoje na exponovaných zařízeních.
|
|
Protože se jednalo o reklamaci, původní díl byl následující den zabalen a odeslán zpět do servisního střediska. Reklamační řízení funguje tak, že vadný díl je zaslán do autorizovaného střediska, které posoudí zda se jedná o závadu. V případě že je reklamace uznána, odběratel nic nehradí. Za zhruba 6 týdnů (byly v tom vánoce) přišel e-mail od servisního střediska, že reklamace byla autorizovaným střediskem uznána. |
Servisní středisko Siemens IA&DT v ČR sídlí na uvedené adrese a funguje non-stop 24 hodin denně. |
Závěr:
Proč vůbec tento článek z praxe? Setkal jsem se i s opačným systémem, zákazník chce něco ušetřit a koupí náhradní díl u levného dodavatele. Než požadovaný díl přijde, trvá to i několik týdnů a občas se stane, že i ten ještě není v pořádku. Ovšem na druhé straně je spousta prodejců, kteří drží běžné originální díly i u nás skladem, pro rychlou dostupnost svých zákazníků.
Jaroslav Blažek
Doplňující odkazy k článku:
Servis Siemens IA&DT pro Českou republiku: http://www.siemens.cz/iadtservis