Tak to je on, problém byl, že jsme nechtěli patkové provedení B3, ale patkovo-přírubové provedení B35. Po objednání dorazil motor ihned následující den, tedy jsou opravdu skladem.
Motory se prodávají buď na webu Kelheim tady, nebo Vybo Electric zde.
Samotný výroba probíhá ve VYBO Electric a.s. ve Spišské Nové Vsi na Slovensku, kontakty zde, což není dnes žádný problém.
Po telefonické domluvě nám z VYBO Electric Přerov prodejce ihned poslal novou přírubu, abychom nemuseli posílat celý motor s tím, že si ji vyměníme sami. Příruba u nás byla ihned následující den a koukněte se, jak nám to šlo.
Tři šrouby ven a uvidíme, jak půjde příruba stáhnout, je tam samozřejmě ložisko a v přírubě ještě gufero.
Pokud není k dispozici stahovák, je potřeba postupovat opatrně, podložit víko a lehkým poklepem srazit rotor s ložiskem zpět. Nezapomenout si vytáhnout klínek. :)
Původní víko je dole, můžeme kouknou jak to je uděláno, nenašli jsme stopy po nějakém zalakování statoru, což je zřejmě daň za nízkou cenu, nebo technologie těchto malých motorů?
Na tohle jsme se proto informovali v MEZOPRAVNA spol. s.r.o. Vsetín (oprava a převíjení širokého spektra AC i DC motorů) a vinutí ve statoru zalakováno jistě je, jen se dnes používá lak a množství, které není na první pohled vidět.
Děkujeme za vysvětlení. :)
Zbývá opatrně kýváním nasadit a řádně přitáhnou nové víko.
Tak aby víko dosedlo na tělo statoru.
Nakoukneme do svorkovnice pro kontrolu zapojení 400 VAC do hvězdy. Když dříve byly přepážky zvlášť, občas se stávalo že "odborník" sice motor připojil, ale na přepážky zapomněl.
Tak a z patkového motoru máme po dvaceti minutách patkovo-přírubový.
Závěr:
Nezbývá než poděkovat technikům z VYBO Electric a.s. Přerov za bleskovou pomoc při vyřešení našeho problému.
No, taková věc se u nás stává: "...maximálně jednou (dvakrát) za deset let".
Co se bude s motorem dít dále, to si necháme na příště jako překvapení.
Jaroslav Blažek
Doplňující odkazy k článku:
VYBO Electric Česká republika, web tady.